Η γενιά μου τον έμαθε μέσα από το περιοδικό "Βαβέλ" στα τέλη της... μακρινής δεκαετίας του 70... Μια αφίσα του υπήρχε σε κάθε εφηβικό - νεανικό δωμάτιο. Δίπλα, ακριβώς, στην περίφημη αφίσα του Βιετνάμ, με το στρατιώτη που πέφτει νεκρός...
Ο λόγος για τον Γκιγιέρμο Μορδίγιο Μενένδεθ. Τον γνωρίσαμε με το "καλλιτεχνικό" του: Mordillo...
Έφυγε από τη ζωή στην κατοικία του στη Μαγιόρκα σε ηλικία 86 ετών, σύμφωνα με χθεσινό τηλεγράφημα του ισπανικού πρακτορείου EFE. Δειπνούσε με την οικογένειά του σε εστιατόριο κοντά στο τουριστικό θέρετρο Παλμανόβα.
Ο Mordillo ήταν στη δεκαετία του ’70 ένας από τους πιο πολυδημοσιευμένους και γνωστούς σκιτσογράφους στον κόσμο. Τα σχέδια του χαρακτηρίζονται από τα πολλά κι έντονα χρώματα και κυρίως από την γλαφυρότητα των θεμάτων του και την αστεία εμφάνιση των ηρώων του, που εκφράζουν την ιστορία χωρίς καν να μιλούν. Όμως οι πιο γνωστές του φιγούρες είναι τα ζώα, ιδίως οι καμηλοπαρδάλεις, που με τις ιστορίες τους έχει δημοσιεύσει πολλά άλμπουμ.
Η δραστηριότητά του ως εικονογράφου παιδικών βιβλίων είχε ξεκινήσει από την ηλικία των 18 ετών, μία εποχή που ασχολείται επίσης και με τον κινηματογράφο, είτε στη διαφήμιση, είτε στις "βινιέτες". Από το 1955 έως το 1960 εργάσθηκε στον τομέα αυτό και στη Λίμα του Περού.
Το 1960 μεταπηδά στην Νέα Υόρκη και στην Paramount, όπου εργάσθηκε ως σχεδιαστής σε ορισμένες πολύ γνωστές σειρές κινουμένων σχεδίων, όπως στον Popeye (Ποπάι) και τη «Μικρή Λουλού». Κατόπιν, ο Mordillo μετακόμισε στο Παρίσι, όπου συνεργάσθηκε με το περιοδικό Paris Match. Η εκδοτική του δραστηριότητα επεκτάθηκε στη συνέχεια και στη Γερμανία, όπου δημοσίευε σχέδιά του στο περιοδικό Stern και τη γερμανική τηλεόραση.
Σχόλια
Τα σχόλια ελέγχονται πριν από τη δημοσίευση. Απαντάμε σε επώνυμα σχόλια. Διαγράφουμε υβριστικά σχόλια, που μπορεί να προκαλέσουν εισαγγελική παρέμβαση.
Με τη λέξη επαλήθευσης που ζητάμε, προσπαθούμε να αποφύγουμε τα spam και τυχόν ιούς, που θα βλάψουν και το δικό σας υπολογιστή.