Το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας είναι ο μεγάλος νικητής της φετινής ελληνικής διοργάνωσης του μαθητικού διαγωνισμού εικονικής επιχείρησης του οργανισμού "Junior Achievement Greece", που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην πανευρωπαϊκη διοργάνωση τον Ιούλιο στην Κωνσταντινούπολη. 

Η εικονική επιχείρηση "Isometricks"

Οι 17 μαθητές του συγκεκριμένου σχολείου δημιούργησαν την εικονική επιχείρηση "Isometricks" και μέσω αυτής σχεδίασαν και υλοποιούν το παιχνίδι σκέψης και δημιουργίας "Wizzle", που αξιοποιεί μαθηματικούς κανόνες και στόχο έχει να καλλιεργήσει τη δημιουργικότητα, να εξάψει τη φαντασία και να εξασκήσει το νου. Μιλώντας μετά τη βράβευσή τους, οι μαθήτριες του Πειραματικού Λυκείου, Κορίνα Μαλασίδη και Φαίη Κατσάνου, απέδωσαν την πρόκρισή τους στο ότι "είναι κάτι πολύ καινοτόμο που απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως ηλικίας". "Οι συμμετρίες βρίσκονται παντού, με τις συμμετρίες μπορούμε να καταλάβουμε τον κόσμο και αυτές μας διαφοροποιούν από όλους τους υπόλοιπους οργανισμούς. Έτσι ενσωματώσαμε τις συμμετρίες στο παιχνίδι και μέσω του παιχνιδιού αυτού μπορούμε να κατανοήσουμε καλύτερα και τη γεωμετρία και να βελτιώσουμε και πολλές άλλες δεξιότητές μας", εξήγησαν. 

Το παιχνίδι που παράγεται με την τεχνική του 3D printing διατίθεται ήδη στο Κέντρο Αποκατάστασης "Αναγέννηση" στη Θεσσαλονίκη και θα φιλοξενείται και στα πωλητήρια των μουσείων MOMUS σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Επίσης, μέσα από δύο ερευνητικά προγράμματα της Ελληνικής Εταιρείας Αλτσχάιμερ θα διερευνηθούν τα πιθανά οφέλη του παιχνιδιού σε άτομα με νοητική υστέρηση και Αλτσχάιμερ. 

Πρώτευσε

Το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας έλαβε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία της Γενικής Εκπαίδευσης στον 18ο Πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό "Καλύτερη εικονική επιχείρηση 2023" και στη συνέχεια συναγωνίστηκε με τον άλλο μεγάλο νικητή του διαγωνισμού, τις Επαγγελματικές Σχολές Ξάνθης και Αλεξανδρούπολης με την επιχείρησή τους "ΡΕΒΥΔΩΡ", που παράγει ρεβυθόζουμο ως υποκατάστατο του αυγού για παρασκευές αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής και έλαβε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Τελικά, η κριτική επιτροπή αποφάσισε να απονείμει το μεγάλο βραβείο "Οδυσσέας Κυριακόπουλος", που αποτελεί το εισιτήριο για τον πανευρωπαϊκό τελικό, στο Πειραματικό Λύκειο. 

Το υπόλοιπα βραβεία στην κατηγορία της Γενικής Εκπαίδευσης έλαβαν το Αρσάκειο Ιωαννίνων με την επιχείρησή τους "Glovie", ένα έξυπνο γάντι που παρακολουθεί και καταγράφει τα ιατρικά προβλήματα των ανθρώπων που πάσχουν από Πάρκινσον (2ο βραβείο) και το Αμερικάνικο Κολέγιο Ελλάδας Pierce με την επιχείρηση "Endless Energy Tree", ένα τεχνητό δέντρο με ανεμογεννήτριες και ηλιακά πάνελ για τη συλλογή και αποθήκευση ενέργειας (3ο βραβείο). 

Στην κατηγορία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης το δεύτερο βραβείο έλαβε το 1ο ΕΠΑΛ Διδυμοτείχου με την πλατφόρμα εύρεσης εργασίας για απόφοιτους επαγγελματικών σχολών "Jobify" και το τρίτο βραβείο μοιράστηκαν το 1ο ΕΠΑΛ Δράμας με την επιχείρησή τους "Bikecology", που επαναχρησιμοποιεί παλαιά ποδήλατα και τα μετατρέπει σε στατικά για παραγωγή ενέργειας, και το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ) Κω με την επιχείρησή του "ΕΕΕΕκπλήξεις γενεθλίων", που διοργανώνει πάρτι γενεθλίων. Επίσης, βραβείο κοινού για την καλύτερη μαθητική εικονική επιχείρηση έλαβε, έπειτα από διαδικτυακή ψηφοφορία, το Λύκειο του Κολεγίου Ψυχικού για την ιδέα τους "De-light Traveler", μια πλατφόρμα που επιτρέπει στους ταξιδιώτες να ταξιδεύουν χωρίς πολλές αποσκευές νοικιάζοντας ρούχα και εξοπλισμό στον προορισμό τους.  Τέλος, στην κατηγορία "Company Junior" για εικονικές επιχειρήσεις μαθητών Δημοτικού και Γυμνασίου, το πρώτο βραβείο έλαβε το 5ο Πρότυπο Γυμνάσιο Χαλκίδας με την επιχείρηση "Autoguard", το δεύτερο βραβείο το 6ο Δημοτικό Σχολείο Παλλήνης με το "Panorama's Sweet Candles and Soaps" και το τρίτο βραβείο το Γυμνάσιο Καστελόριζου με την επιχείρηση "Καστελλοκύκλωση".